20080804


     


渴望:祢必餵養我


讀經:瑪竇福音十四:13-21
































13耶穌一聽說這消息,就從那裡上船,私下退到荒野地方;群眾聽說了,就從各城裡步行跟了他去。



13Which when Jesus had heard, he retired from thence by boat, into a desert place apart, and the multitudes having heard of it, followed him on foot out of the cities.



14他一下船,看見一大夥群眾,便對他們動了憐憫的心,治好了他們的病人。



14And he coming forth saw a great multitude, and had compassion on them, and healed their sick.



15到了傍晚,門徒到他跟前說:「這地方是荒野,時候已不早了,請你遣散群眾罷!叫他們各自到村莊去買食物。」



15And when it was evening, his disciples came to him, saying: This is a desert place, and the hour is now past: send away the multitudes, that going into the towns, they may buy themselves victuals.



16耶穌卻對他們說:「他們不必去,你們給他們吃的罷!」



16But Jesus said to them, They have no need to go: give you them to eat.



17門徒對他說:「我們這裡什麼也沒有,只有五個餅和兩條魚。」



17They answered him: We have not here, but five loaves, and two fishes.



18耶穌說:「你們給我拿到這裡來!」



18He said to them: Bring them hither to me.



19遂又吩咐群眾坐在草地上,然後拿起那五個餅和兩條魚,望天祝福了;把餅擘開,遞給門徒,門徒再分給群眾。



19And when he had commanded the multitudes to sit down upon the grass, he took the five loaves and the two fishes, and looking up to heaven, he blessed, and brake, and gave the loaves to his disciples, and the disciples to the multitudes.



20眾人吃了,也都飽了;然後他們把剩餘的碎塊收了滿滿十二筐。



20And they did all eat, and were filled. And they took up what remained, twelve full baskets of fragments.



21吃的人數,除了婦女和小孩外,約有五千。



21And the number of them that did eat, was five thousand men, besides women and children.



 


 與主對話               


Ø          耶穌對我說:你不要驚慌,我必餵養祢


Ø          耶穌說:你在神慰時,要仰望我,在神枯時也要仰望我,也茫然時更要專注的仰望我。


Ø          耶穌說:你要單純的跟隨我。


Ø          耶穌說:在這此時要面對看妳的人,我知道會讓你不舒服,但是你要用祈禱感謝他們,你要像風一樣,吹過四周,依然回到中心點。將吹過的各樣事物感受,回到我身邊,祈禱在我面前。


Ø          我對主說:求祢幫助我如同五餅二魚,被你望天剝開,被你祝福,也祝福的別人。


 我同耶穌到天父前


Ø          我躺臥在天父的懷中,我跟天父說:請原諒我一些事情其實我也沒有做好。


Ø          天父說:不要責怪你自己,一切都有我的建造與美意。


Ø          我跟天父說:其實你很瞭解我的個性,謝謝祢給我這個單純的生活,請讓我更看清楚自己,更接受自己,單純的活著你要我活的生活。求祢幫助我,活出祢說的單純,也單純的做你要我做的事,請給我喪膽之後所需要的能量與愛。


Ø          請讓我在這時刻依然經歷祢的同在。


Ø          天父說:你知道怎麼做的,我的孩子勇敢站起來,平平安安的去吧!我必與你同在。


arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 Esther 的頭像
    Esther

    Esther心靈花園部落格

    Esther 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()